Adsense

Friday, February 24, 2012

February 23, 2012

Assalammualaikum.

okay if korang nak tahu macam mana life aku , this picture tells everything. 99% same -.-

reason kenapa aku menaip sekarang ni adalah kerana aku nak mengeluh and bercerita. i love to share with strangers. tak tahu sebab apa.maybe sebab orang yang kita perlukan tu selalu takde untuk kita kot. everyone seemed so busy with the test. aku dah takde nafsu nak tengok buku calculus tu. esok baru aku nak study last minit .okay, hari ni aku nak share pasal aku dan roomate aku terkurung dari dalam bilik kitorang sendiri.

time tu aku tengah makan char kue tiaw.err,maaf. aku tak reti nak eja, tahu makan je. tiba tiba roomate aku nak keluar pergi ambil wudhu' . dan dia kata pintu tak boleh bukak. aku cakap lah 'weh , kau biar betul ? kita dah la tak solat lagi ni ?' sebab at first aku ingat dia nak buat lawak . rupa rupanya betul ohh. tak boleh bukak. aku dengan gelabah nya ambil fon call semua jiran tetangga . ika je yang free.plus, lim ling yang baik hati. dia lah yang pergi turun jumpa guard semua and tenang kan kitorang yang panik dekat dalam ni. entah hape hape je aku . ika pulak still try untuk bukak dari luar. weird kan terkunci dari dalam . 

itu kes pertama yang berlaku sekitar  pukul lapan. lepastu aku ada discussion pukul sembilan . kitorang boleh keluar bilik area pukul 8.30 sebab nak tunggu abang tu datang tukar tombol bagai.dapat kunci baru semua. lepastu terus rush solat jemaah and then aku gagah jugak baca yasin even aku tahu lagi 15 minit nak pukul sembilan. lepas habis tu area 8.55 pm aku solat isyak . then siap siap kalut macam orang gila . rush keluar and lock pintu dan tutup. thats it. kunci still kat dalam . if tadi terkunci dekat dalam. now terkunci dari luar. punca dia ialah aku yangkalut dan yakin gila bawak kunci sampai aku cakap dekat roomate tapaya bawak kunci -.-

gelabah untuk kali yang kedua. tapi aku tetap cool untuk pergi discussion cakap dekat leader aku bagai pasal kes terkunci dan menguncikan diri tu. then aku and roomate aku pergi patah balik dekat block untuk jumpa makcik guard and tanya dia macam mana nak buat. makcik tu cakap 'relax, small matter ' . makcik memang cool oh. lebih cool dari mentos ice B) tunggu guard lagi satu naik motor bawak master key. memang kena perli lah dengan makcik tu , sebab tadi bilik kitorang riuh terkunci dari dalam. ni pulak vice versa. takpe Ili , sabar,ini semua salah kau. 

lepas dapat master key tu isi form semua makcik tu ikut aku pg bilik tolong bukak pintu . then rush balik pergi discussion bersama afnan arifi faiz fati dan mat tom. aku baru je duduk tengok fati hilang. aku call lagi (memang point kolony aku banyak gila lah esok, siapa siapa nak aku transfer cakap je.sekarang aku kaya dengan point ) 
"weh, kau dekat mana oh?"
'aku dekat atas dengan naddy , tengok inti got talent"
"ciss, tak ajak aku pun eh "
"lahh, aku panggil kau kot tadi kau yang tak dengar"
okay aku pekak -..-'

aku pun rush naik tingkat dua pergi join diorang dengan alasan nak pulangkan pendrive naddy. aku tengok dua persembahan je . lepas tu pergi makan roti naan dekat Palma Maju sebab tension. if tak tension makan roti canai je. aku makan sorang roti naan yang besar tu dan habis. see, betapa penat and tension nya aku. ingatkan boleh release tension lepastu nak jumpa dia, tiba tiba dia cancel last minit. okay, memang aku robot dia boleh buat macam tu . nevermind Ili . sabar. engineer kan takde hati . memang sekarang if apa apa pun yang jadi aku dah takde hati dan perasaan. aku takkan marah , sedih , nangis or whatsoever. aku dah jadi Ili yang dulu, yang takde hati. 

doakan aku perform dalam test calculus esok. and doakan ayah aku free weekend ni untuk bawak aku pergi kinokuniya . aku nak tebus voucher buku. okay terima kasih sudi baca karangan yang berjela ni. peace (Y) 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...