Adsense

Thursday, July 11, 2013

Untitled

Assalammualaikum

i'm listening to Jelita by Kyoto Protocol ft Liyana Fizi right now . walaupun puasa kan , harus menjauhkan diri daripada perkara lagha ni , tapi di waktu yang kritikal petang panas cuaca malaysia angin sepoi bahasa ni ,kita chill jap . tapi it's a good song tau , i love the music arrangement and the lyric of course. but so far Vio Pipe's music arrangement sangat terbaik sekali, rich, undeniably good, enough said.

berbalik daripada tujuan sebenar , sebenarnya aku nak share perasaan cemburu melihat kawan kawan dapat result UPU . kepada sesiapa yang mengenali diri ini , aku tak melalui those phases isi upu masuk matrik / asasi then tunggu result ,isi UPU for degree so on and so forth . Aku masuk INTI january 2012 (spm 2011), so mmg tak lalu pun phase isi borang upu dan beli number pin kat BSN. Those phases which most of my friends went thru , i mean best kot berdebar-debar tunggu result kat web then tanya member seperjuangan 'weh kau dapat mana ?' . The feeling bila dapat sama uni and dapat course yang kita nak .

aku rasa jugak benda benda macamni tapi kitorang ni kira minoriti punya case (or more to alienated case) . Bila aku dapat offer uni just boleh bagitahu my fellow Intians je yang ada berapa ketul sangat compare to you guys yang nation wide ada connection . the results pun satu Malaysia keluar serentak . The moments when we cud share our happiness dpt further studies dengan ramai orang (friends and family dekat dan jauh).masa mula mula orang tanya aku dapat mana .... 'saya dapat INTI makcik  / oh INTI , kat mana tu ? tak pernah dengar pun? / ........ ' . so i always make the inti karipap jokes about my unis hehehe sape suruh nama inti. u guys pulak dpt mcm the well known (read : semua orang tahu and familiar) um, uitm ,unimap , unimas, utm , ukm, upm etc. Get it ?

aku pun tak tahu lah either perlu ke nak jealous over these petty things or tak . hehehe .kalau diorang boleh buat conversation macam 'weh kau dapat mana ? / aku dapat ukm , kau ? / upm / eh dekat lah , yeay boleh pergi midvalley sama sama ' aku pulak ' weh kau dapat mana ? / aku dpt osu , kau ? / msu / eh jauh nya , about 5 hours of driving... ' (michigan and ohio sebenarnya sebelah sebelah je dlm map) *one of the krik krik moments*

tapi apa apa pun yang korang dapat , yang aku dapat , yang semua orang dapat ....as cliche as it sounds, tu ialah yang terbaik yang Dia nak bagi kat kita dan kita sebagai hambaNya haruslah bersyukur dengan nikmat yang kita dapat,Alhamdulillah for everything ya rabb. Remember , great nikmat comes with a great responsibility . So keep calm and continue to absorb everything good that surrounds you ,learn to survive and enjoy the thing that we called 'life' ! till then Selamat Berpuasa people :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...