Adsense

Wednesday, December 18, 2013

Chicago #1

Assalammualaikum 

Seperti yang dijanjikan aku akan share pasal trip aku ke Chicago,Illinois pada Thanksgiving break yang lepas. Bila orang tanya aku soalan "How's Chicago?" jawapan aku mmg one word je "Sejuk !" .Chicago ni dikenali sebagai Windy City.Memang constant wind. Sejuk dia unbearable bak hang sampai migraine aku dibuatnya. So anyone who's planning to go there please keep yourself warm ye. Kitorg naik bus for about 8 hours from Columbus,OH - Chicago,Il sebab masa ni masing masing tak boleh nak sewa kereta. Ticket bus round trip $80. Dekat Chicago ni ada office Education Malaysia Chicago. So kitorg stay dekat rumah one of the officers. Kesian jugak dekat Puan Marlina sebab include kitorg dekat 30 students from different unis (Iowa State,Purdue,De Paul, Northwestern) overnight dekat rumah dia. Tapi apakan daya nak save duit punya pasal...

Aku pergi berempat je dengan Zarif, Syaza and Abang (jangan salah faham ye ni bukan double date ke apa,mmg tkde org nak join trip ni masa tu). Behind us is The Great Lake,Michigan. Tenang sangat dekat sini. 

Sampai je kitorg makan dekat I dream of Falafel dekat je dengan Union Station.

Masa ni tengah tunggu train

Pastu amazed (read : jakun) gila sebab train dua tingkat haha padahal luggage leceh jugak nak bawak naik atas, tapi ku gagahkan jua. Nama train ni Metra : )


Hi orang bawah !

Ni lah dia Union Station, dia macam TBS/KL Central

Berlatarbelakangkan Chicago city yang sejuk sampai ke vetebrae

Okay next entry aku akan cerita experience aku pergi Shed Aquarium. Entry ni kira macam mukadimah lah sebenarnya haha actually aku malas nak type pepanjang so aku jadikan sharing session ni in series. Ada banyak lagi tempat aku pergi kat Chicago. Nanti aku cerita satu satu ye : ) Till then, Goodnight from Ohio !


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...